תכנון ארון אמבטיה

0
1629
תכנון ארון אמבטיה

הכניסה לחדר האמבטיה מובילה בדרך כלל לחדר קטן, מרוהט בצורה פונקציונלית, ובו שני אלמנטים מרכזיים: כלים סניטריים וגם ארון אמבטיה שמהווה למעשה את רכיב הריהוט של חדר האמבטיה. ארון אמבטיה הוא חלק חשוב מחדר האמבטיה כי הוא חייב להכיל בתוכו את כל האביזרים והחומרים הדרושים למשתמש ואף להגן עליהם מפני הלחות המתמדת השוררת בחדר האמבטיה. תכנון נכון של ארון אמבטיה צריך לשקף גם את התאמתו של אותו ארון אמבטיה לחדר האמבטיה בו הוא מוצב וגם את יעילותו של אותו ארון אמבטיה באחסון כל מה שנחוץ למשתמשים בחדר האמבטיה, החל מתכשירי קוסמטיקה וכלה במגבות וחומרי ניקוי.

מהם הגורמים החשובים בתכנון ארון אמבטיה?

בתכנון של ארון אמבטיה צריך להתחשב בכמה גורמים: את מי משרת ארון אמבטיה זה? האם זהו ארון אמבטיה של חדר הורים או ארון אמבטיה של משפחה שלמה, או שמא זהו ארון אמבטיה בשירותי אורחים? כל אחד מחדרי שירותים אלה מצריך תכנון שונה מעט, הן מן הצד השימושי והן מן הצד האסתטי.

מבט מבחוץ על ארון אמבטיה יראה לנו בעיקר את הצדדים האסתטיים – באיזה סגנון בנוי הארון? ארון אמבטיה מדגם קלסי או ארון אמבטיה מודרני? ואיך משתלב אותו ארון אמבטיה עם הכלים הסניטריים? לעומת זאת, אם נציץ אל פנימו של ארון אמבטיה נוכל לראות – האם הוא מתוכנן היטב מבפנים? האם יש בו חלוקה טובה, עומק מספיק וגישה נוחה אל התכולה של הארון?

ארון אמבטיה מודרני יכול להיות בנוי מחומרים שונים, החל בחומרים פלסטיים בשלל צבעים, דרך שילובים של עץ סנדוויץ' עם עץ מלא, ועד לשילובים של זכוכית ומתכת. ארון אמבטיה צריך להתאים באופיו למקום שאליו נועד ולהיות מסוגל להכיל את מגוון המוצרים הדרושים למקום שאותו הוא משמש. ארון אמבטיה אף משולב בדרך כלל עם מראה, שהיא חלק בלתי נפרד של כל חדר שירותים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here