שטיחים בעבודת יד מיועדים לא רק לאספנים

0
395
שטיחים פרסיים
קרדיט: www.marvadim.co.il

בדיוק כפי שיין הוא אמנות שתייה שהתרחבה ותפסה רבים שאינם מומחים, כך גם שטיחים בעבודת יד הצליחו לגרום לרבים להתאהב בהם בגלל הסיפורים המיוחדים שיש מאחוריהם. עם זאת, לא כל מי שקונה שטיח כזה הוא אספן ולא כל מי שמשקיע בשטיח שהתאהב בו עושה זאת רק למטרת רכישת נכס שאפשר להסתמך עליו כלכלית. שטיחים בעבודת יד באים ממקומות בעולם שבהם אמנות האריגה היא חלק מההיסטוריה ומהתרבות שלהם וכך הם גם מתפרנסים למרות שיש היום בוודאי דרכים אחרות להתפרנס לא רק מאריגת שטיחים. הרי לא פעם זה פשוט לא כלכלי לארוג שטיח יפהפה ומושקע במאמץ גדול, שפשוט יעלה יותר ממה שמישהו יהיה מוכן לשלם עליו לעומת שטיח מכונה. ועדיין, יש לזה ביקוש גדול גם בגלל היופי, גם בגלל ההערכה לאמנות הזאת וגם בגלל הערך שיש בכל זאת לעבודת אמן. בבית שטיחי רות תוכלו למצוא אין ספור דוגמאות כאלה לשטיחים שארגו במקומות שונים ולשמוע את הסיפור שלהם.

שטיח עבודת יד הוא אמנות ותרבות

שטיחים רבים הם סיפור שלם של היסטוריה של המקום וגם שטיחים אפגניים מספרים סיפור כזה. הם נוצרו בידי שבטים תורכמנים באפגניסטאן השבטית והפראית של פעם והאיכות שלהם מתחילה בגידול הצמר וגזיזתו ועד הכנתו וצביעתו בצבעים הטבעיים המיוחדים לכל אזור. הדוגמאות עצמן מספרות את הסיפורים הדתיים והתרבותיים של האזורים השבטיים האלה, ובכך גם מעבירים אלינו לכאן חלק מהאסתטיקה המקומית. אלה שטיחים שנחשבים לטובים ולאיכותיים ויוקרתיים מאוד אם אכן מוכח שהם נארגו בצורה טובה ומחומרים איכותיים. לכל שיטת קשירה ואריגה יש מסורת משלה באזור כלשהו בעולם, וגם לשבטים שם יש את השיטות שלהם שבעזרתן מומחים מזהים אותם.

להעריך שטיחים לצורך אספנות

רבים יודעים ששטיחים בעבודת יד מסוגים שונים הם פריט שאספנים רבים אוהבים לקנות משום שהם יפים וצוברים ערך עם השנים. בין השטיחים אנחנו מוצאים לא רק שטיחים מאפגניסטאן אלא גם שטיחים פרסיים. השטיחים האלה יצרו למעשה את המיתוג של שטיחים כאלה כאמנותיים וכיקרים גם כאשר הם פחות טובים מהמקובל, אבל לא מתווכחים על מותגים כאלה ולכן כשמדברים על שטיח פרסי בעצם מתכוונים לשטיח עבודת יד מהסוג היוקרתי ששווה להשקיע בו. אם אתם רוצים לדעת יותר על כך ולקבל ייעוץ לקנייה, בקרו בבית שטיחי רות כדי לקבל מידע נוסף על שטיחים בעבודת יד ששווים את ההשקעה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here