היתרונות הבריאותיים של ירקות ופירות

0
109
היתרונות הבריאותיים של ירקות ופירות
מקור: FREEPIK

השנה החדשה קרבה לעברנו בצעדי ענק וכבכל שנה אנחנו מחליטים בינינו לבין עצמנו כי השנה הזו תהיה שנת ה…. (זוגיות, איזון המצב הכלכלי ועוד). השנה מומלץ להכריז על השנה החדשה כשנת הבריאות. גם כי רובנו עלינו לא מעט במשקל בתקופת הסגר של הקורונה וגם כי באמת חשוב מאוד לשמור על בריאות גופנו ונפשנו כדי שנוכל להתמודד עם כל חוסר הוודאות המלווה אותנו בחודשים האחרונים.

בריאות היא מושג רחב המכיל בתוכו הרבה תוכן. אחד מהם לדוגמא הוא פעילות ספורטיבית. לכל אחד מאיתנו יש את פעילות הספורט האהובה עליו כגון: חדר כושר, ריצה, הליכה, פילטיס, שחייה ועוד. חשוב לבחור פעילות אהובה כדי שנוכל להתמיד בה. פעילות גופנית המפעילה ומחזקת את השרירים שלנו באופן קבוע מחזקת את הגוף שלנו כדי שיוכל להתמודד עם כל מה שהחיים מביאים איתם. אם ברצוננו גם להוריד במשקל חשוב לשלב גם אימונים אירוביים וגם אימונים אנ-אירוביים.

אחד הדברים שהכי חשוב לשים עליו לב תחת הכותרת של בריאות הוא המזון בו אנחנו מזינים את גופנו. יש להעשיר את התזונה שלנו במגוון רחב של ירקות ופירות.

מהם היתרונות שאנחנו מקבלים מאכילה של ירקות ופירות:

  • הירקות מכילים סיבים תזונתיים המסייעים להורדת רמת הכולסטרול בדם. הם מאוד חשובים לתפקוד של מעי רגיז. הם עוזרים להפחית עצירות והם מספקים תחושה של מלאות ושובע
  • ירקות הם מקור חשוב מאוד לויטמינים וחומרים מזינים אחרים:
    ויטמין C מסייע בספיגת ברזל, מסייע בריפוי פצעים ועוזר בשמירת בריאות הפה.
    ויטמין A מסייע מפני זיהומים, עוזר בשמירה על העיניים ועל העור.
    סידן, אשלגן ועוד.
  • הירקות הם דלי שומן ולכן דלי קלוריות ואין להם כולסטרול.
  • תפוחי אדמה לבנים, שעועית לבנה, סלק, תרד ועוד מכילים אשלגן שעוזר בשמירה על לחץ דם תקין.
  • מפחיתים את הסיכון למחלות לב, התקף לב ושבץ.
  • הגנה בפני סרטן
  • עוזרים בהורדה במשקל והתמודדות עם סכרת מסוג 2
  • מפחיתים סיכון לפתח אבנים בכליות ועוזרים בהפחתת אובדן העצם.

מחקרים מראים שצריכת ירקות ופירות עושה פלאים גם לבריאות הנפשית ולרווחה שלנו. החוקרים גילו כי תדירות אכילת ירקות ופירות חשובה לפחות כמו הכמות אותה אנחנו אוכלים. נמצא כי אפילו עלייה קטנה בצריכה של ירקות ופירות עשויה להשפיע משמעותית על הבריאות הנפשית שלנו. נמצא כי התכונות האנטי אוקסידנטיות של חלק מהויטמינים נקשרו עם מצבי דיכאון. בנוסף נמצא כי ויטמין B משפיע על לחץ וחרדה. לכן חשוב לאכול כמה שיותר ירקות ופירות ועדיף גם לדאוג למגוון רחב. מומלץ להרגיל את הילדים לאכול מגיל צעיר ירקות ופירות על מנת שהדבר יהפוך אצלם להרגל.

העובדה שאנו יודעים מהם היתרונות הבריאותיים של הירקות והפירות לא בהכרח מעודדת אותנו לעשייה. מרבית האנשים תופסים את תהליך קיצוץ הירקות והפירות כגוזל זמן. על מנת להקל עלינו את התהליך וכדי שנצרוך הרבה יותר ירקות ופירות ניתן להשתמש במנדולינה איכותית. המנדולינה מקצרת באופן משמעותי את תהליך קציצת הירקות לשימושים השונים כמו סלטים, תבשילים, מרקים ועוד מאכלים שאותם אנו תופסים כגוזלי זמן. המנדולינה מסוגלת לחתוך ירקות ופירות קשים ורכים במגוון של צורות כמו טבעות, קוביות, רצועות, פסים וג'וליאנים.

השתמשו ותהנו !

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here