הכנת הגינה לחורף – המדריך המלא

0
1911
הכנת הגינה לחורף – המדריך המלא
קרדיט לתמונה: pixabay

החורף שוב הגיע. עוד לפני שיגיעו הגשמים, אנו אוספים את העציצים שעלולים לסבול מהקור, עוטפים את הרהיטים בכיסויי ניילון כדי לשמור עליהם, סוגרים  ומתכוננים לפרידה ממושכת מהקפה של הבוקר באוויר הפתוח. אבל למה בעצם? כיום, ניתן להצטייד בפתרונות חימום וריהוט המתאימים גם לחורף שיאפשרו לנו ליהנות מאוויר נקי גם ביום סגרירי. במאמר הזה תמצאו את המדריך המלא להכנת הגינה לחורף בצורה הטובה ביותר.

פתרונות אחסון מותאמים לחורף

שמירה על סביבה נקייה לקראת החורף היא אחד הצעדים החשובים ביותר כשמדברים על הכנת הגינה לחורף. השארת רצפה נקייה מצעצועים, מתקנים ואריזות של אדמה לשתילה ושאר כלי הגינון יעזרו לשמור על סביבה בטוחה. שמירה על סדר וניקיון הגינה לקראת החורף יכול להיעשות בעזרת קופסאות אחסון מתאימות לשימוש חיצוני שירכזו את כל מה שצריך. מומלץ למצוא פתרונות אחסון סגורים כדי להגן עליהם מפני גשמים ורוחות.

חיזוק מתקנים ואביזרים תלויים

הרוחות העזות בחורף עלולות להוות סכנה של ממש לישיבה בגינה במהלך החורף בשל מבנים רעועים כמו יחידות אחסון עצמאיות, כונניות עם עציצים או כלים שאינן מקובעות לקיר ועוד. על מנת להבטיח את הביטחון בשהייה גם במהלך רוחות – יש לעבור פריט-פריט במרפסת או בגינה ולבחון כיצד ניתן לקבע אותו לקיר. אם לא ניתן לחזק ולקבע – יש לשקול להחליפו בריהוט המתאים לסביבה כזו. מיותר לציין שגם בקיץ, נושא הבטיחות תקף בהיבט הזה. אז אם במקרה מדובר בתכנון חדש של גינה ורכישת ריהוט – מומלץ לקחת את הקריטריון הזה בחשבון כדי לדעת שרכשנו רהיט במיטב כספנו אשר ישרת אותנו בכל עונות השנה.

גוף חימום מותאם

כשאנו יושבים במסעדות בחוץ, החל מהסתיו ועד סוך החורף מלוות אותנו פטריות חימום מסוגים שונים – עומדות מעלינו ומפזרות חמימות לעל עבר. פטריית חימום היא פתרון החימום האולטימטיבי עבור אזור פתוח שמתרכזים סביבו. ניתן לרכוש כזו במידות מתאימות למרפסת או לגינה הפרטית ולהמשיך וליהנות גם בערבים קרים מישיבה בחוץ. ניתן לבחור גוף חשמלי או כזה המונע בגז. כמו כן, ניתן למצוא כיום פתרונות חימום מעוצבים המתאימים גם לאניני הטעם שבינינו.

ניקוז

מדובר בעבודות הכנה לקראת גשמים. יש לוודא כי כל פתחי הניקוז במרפסת או בגינה מתפקדים כמו שצריך כדי למנוע הצפות ובוץ. ניתן להציף באופן נקודתי את הפתח כדי לבחון את יעילות הניקוז או לחפור בורות ניקוז נסתרים היכן שמצטברים בדרך כלל מים. מלבד חוסר נוחות, ניקוז לקוי עלול לפגוע באדמה ובריהוט שנמצא בגינה, בכל מה שמונח על הרצפה ובמקרים חמורים גם לגרום להצפה בבית בשל עליית מפלס המים.

כיסויים מתאימים

לצד ריהוט עמיד בתנאי מזג האוויר, מומלץ להצטייד בכיסויים עבור ריהוט וריפוד. כדאי לרכוש אחד כזה עם גומי בקצוות כדי שיעטוף בצורה מיטבית את הפריטים ולא יתנתק מהם בשל משב הרוח הקל שבקלים. כיסויים כאלה קלים לניקוי ואחסון לאחר השימוש ואינם תופסים מקום גדול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here