ספריות לחדרי ילדים

0
1601
ספריות לחדרי ילדים
מקור FREEPIK

שנת הלימודים החדשה כבר אוטוטו בפתח וזה הזמן לבחון את הצרכים של הילדים. חלק מהילדים יחלו השנה כיתה א' ועדיין אין להם את הריהוט המתאים כדי לחזור הביתה ולהכין את שיעורי הבית שלהם. לתלמידים אשר כבר לומדים בבית הספר בוודאי יש את הנדרש אך לעיתים בא לנו לשנות ולחדש. חלקם עוברים דירה וזקוקים לכל הציוד מחדש, כי הישן כבר לא מתאים.

כאשר אנחנו שוקלים רכישה של רהיטים לחדר הילדים אנחנו צריכים בשלב הראשון למפות את הצרכים שלנו.

  • מהו גודל החדר העומד לרשותנו? מאחר וקיים מגוון מאוד רחב ועשיר של ספריות ילדים, אנחנו צריכים להיות ממוקדים במה אנחנו מחפשים. קיימות ספריות ילדים נמוכות או גבוהות, קיימות ספריות ילדים רחבות או צרות, קיימות ספריות ילדים עם כוורת, בה יש תאים פתוחים וסגורים. יש ספריית ילדים עם כוורת עומדת או על גלגלים. מתוך המגוון המאוד עשיר הזה כול אחד יוכל למצוא את מה שמתאים לו. 
  • באיזה מקום נרצה למקם את הספרייה? האם היא אמורה להיות צמודה לקיר או שהיא נועדה ליצור מעין חלוקה של חדר אחד לשניים. חשוב כמובן לקחת מידות כמו גבוה, רוחב ועומק כדי שנדע בדיוק איזה ספריית ילדים נוכל לקחת איתנו הבית.
  • האם ספריית הילדים מיועדת לבן או לבת מה שמשליך כמובן על הצבעים. חשוב שהספרייה החדשה תתאים גם מבחינה עיצובית לכל החדר ולא תיראה כמו נטע זר.
  • מה התקציב העומד לרשותכם? מאחר וקיים מגוון כל כך רחב, כך גם קשת המחירים והשמיים הם הגבול. 
  • אילו פריטים נרצה לשלב בספריית ילדים עם כוורת? האם אתם מתכוונים לשים עליה רק ספרים או שמא משחקים וחפצי נוי. אם היא צריכה להחזיק דברים כבדים חשוב לבדוק שהיא יציבה ועמידה כך שהיא תוכל להחזיק לאורך זמן רב או שתעמוד גם בזמן שילדים משחקים ומשתוללים בחדר או גם במקרה שילד ינסה לטפס עליה. 

ישנן אופציות נוספות שניתן להשתמש בהן בחדרי הילדים:

מדפים לחדרי ילדים – לרוב הם מותקנים בשורה על אחד הקירות בחדר. הם פתוחים ולכן מצטבר עליהם אבק ומתאימים לכמות לא גדולה של פריטים. כמה ספרים, ועוד מספר צעצועים או חפצי נוי.

כוננית לחדר הילדים מכילה לרוב מספר מדפים, יש לה מעין גב המשמש כתמיכה אם ברצוננו לשים עליה ספרים והיא אינה מחוברת לקיר או לרצפה. 

כוורת לחדרי ילדים ניתן לתלות על אחד הקירות בחדר. בנויה מתאים ולא ממדפים. חלק מהתאים פתוחים ולחלקם יש דלת מאחוריה ניתן להסתיר לא מעט בלגן. הכוורות מגיעות בעיצובים יצירתיים המתאימים במיוחד לחדרי ילדים. הן בנויות מחומרים שונים ובצורות גיאומטריות שונות המשלבות תאים ומדפים גם יחד. ניתן למצוא כוורת שיש בה רק תאים פתוחים או כוורת שחלקה תאים פתוחים וחלקה תאים סגורים. ניתן גם למצוא כוורת המשולבת בספרייה שלמה למעוניינים בכך. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here