חדרי ילדים – להעניק לילדים מה שהורינו לא יכלו להעניק לנו

0
1885
חדרי ילדים – להעניק לילדים מה שהורינו לא יכלו להעניק לנו

חדרי ילדים הם אחד הדברים היפים ביותר שהורה יכול להעניק לילדיו. מדוע? מאחר ואחד הדברים החשובים ביותר להם זקוקים ילדים הוא מרחב במיוחד בשביל עצמם. במרחב זה יוכלו הילדים לשחק, ליצור, להתבטא ללא חשש משיפוט הסביבה וכמובן גם לנוח בביטחה. חדרי ילדים הם המרחב המיוחד הזה אותו אנו יכולים להעניק לילדינו, וכך לסייע להם לגדול ולהפוך למבוגרים יצירתיים, מוגשמים וטובי לב. למרבה הצער, עקב העשורים הקשים שעברו על עם ישראל במשך מרבית שנות המאה העשרים הוריהם של רבים מאיתנו לא יכלו לתת להם חדרי ילדים ראויים. לפיכך, ילדים רבים במשך מרבית שנות קיום המדינה חלקו חדרי שינה עם אח אחד או יותר במקרה הטוב, ולעיתים כל המשפחה נאלצה לשהות בחדר שינה אחד. למרבה המזל, מדינת ישראל צמחה ושגשגה באופן יוצר מן הכלל בעשורים האחרונים, ולכן כיום כל אדם אשר ביכולתו לרכוש או לשפץ בית יכול להרשות לעצמו חדרי ילדים. חשבו על זה – לא הייתם רוצים להעניק לילדיכם מה שהוריכם לא יכלו להעניק לכם…?

חדרי ילדים – משחקים ונחים

החלטתם לעצב מספר חדרים בביתכם בתור חדרי ילדים? מצויין! אבל… איך בעצם נראים חדרי הילדים? בראש ובראשונה יש להבהיר כיצד חדרי ילדים אינם נראים – חדרי הילדים אינם נראים כחדרים של מבוגרים! לרוב חדרי שינה של מבוגרים הם חללים סולידיים עם מעט צבעים ועיצוב מינימליסטי. זאת מאחר ומרבית המבוגרים רואים בחדרי השינה שלהם בעיקר מקום למנוחה ורגיעה. לעומת זאת, חדרי ילדים משמשים בו זמנית למנוחה ורגיעה, אולם הם גם משמשים כמגרש המשחקים ומעבדת הניסויים של הילדים. לפיכך, מומלץ לעצב חדרי ילדים עם שני חלקים. את אזור המיטה נסו לעצב בצבעים סולידיים ורגועים על מנת להקל על הילדים לנוח בשעות הלילה ואחר הצהריים. אולם אל תשכחו ליצור פינת משחקים ויצירה בתוך החדר, שם הילד יכול לשחק, ליצור, להשתולל ולהתבטא כעולה על רוחו. אל תפחדו לצבוע חלק זה של החדר בצבעים עזים, או אפילו לשלב ציורים ותמונות מעוררי השראה בו. באופן זה, על ידי חלוקת חדרי ילדים לשני החלקים העיקריים הללו, תבטיחו שלילד יהיה את כל החופש לו הוא זקוק בכל שעות היום.

חדרי ילדים – יותר פשוט ממה שזה נשמע…

אילו רהיטים מומלץ לשלב בתוך חדרי ילדים? כעקרון – כמה שפחות, על מנת להעניק לילד חלל גדול ככל האפשר למשחק ויצירה. נסו למצוא מיטות נוחות עם מזרנים אורטופדיים על מנת להעניק לילד שינה נוחה ובריאה. כמו כן, מצאו מספר ארונות בגדלים מתאימים לאחסון הצעצועים והבגדים. שולחן עבודה להכנת שיעורי בית אף הוא מומלץ. מעבר לכך – כמעט ואין צורך בריהוט נוסף עבור חדרי ילדים. הרי ילדים אינם זקוקים להרבה, תנו להם מספר קוביות משחק ובובה והם יהפכו אותם לעיר. במידה ואתם מעוניינים בעצת מומחה אודות הבריהוט המומלץ לשילוב בתוך חדרי ילדים נסו לפנות לעזרת מעצב פנים או מוכר בחנות רהיטים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here