חדרי שינה – עצב לך חלום

0
1828
חדרי שינה – עצב לך חלום

כאשר אנו מדברים על עיצוב חדרי שינה אנו למעשה מדברים על עיצוב החדרים הכי אישיים בבית. חשבו על זה – הרי אזורים כמו הסלון, המטבח ופינות האוכל הם אזורים אותם חולקים כל בני הבית, ולכן עיצובם למעשה מנסה לרצות את כל דיירי הבית. לא כך בעת עיצוב חדרי שינה. חדרי השינה הם חדרים המוקדשים רק לאנשים השוהים בהם, הם מהווים את מבצרו, את המקום האישי והפרטי ביותר שיש לאותו אדם בבית, ולמעשה, בעולם. לפיכך, בעת עיצוב חדרי השינה חשוב מאוד שלא להתפשר ולעצב את החדר על פי הרצונות והחלומות של כל אחד ואחד מאיתנו, אודות כיצד יכול להראות מקום אשר מוקדש אך ורק עבורו. השורות הבאות יעזרו לכם לעצב חדרי שינה בדיוק כפי שאתם רוצים, וכפי שתמיד חלמתם…

חדרי שינה – הרמוניה, איזון ורוגע

מה בעצם אנו רוצים מחדרי השינה שלנו? כנראה שרוב האנשים יאמרו כי חדרי שינה עבורם הם מקום רגוע ושליו בו הם יכולים לנפוש ולהרגע בניחותא. על מנת ליצור חדרי שינה מרגיעים שכאלו, אנו מחפשים למעשה הרמוניה ואווירה נעימה אשר ישררו בחדרים אלו. האלמנט הבסיסי ביותר ביצירת הרמוניה בתוך חדרי שינה היא התאמה בין צבעים. כך למשל חדרים בהם ניתן למצוא קירות אדומים, סדינים ירוקים ותמונות צהובות יוצרים אווירה רועשת אשר מקשה על גופנו ונפשנו להרגע. לעומת זאת, חדרי שינה בהם ספקטרום הצבעים מצומצם יותר שומר על מיקוד ואווירה רגועה בחדר ובהתאמה מאפשר לנו להרגע. שימו לב לאפשרות מעניינת ליצירת הרמוניה בתוך חדרי השינה – עיצובם על פי תמה מסויימת. אין זה משנה מהי התמה (סגנון מזרח רחוק לצעירים, סגנון הרמון מלא בצבעים חים לזוגות ועוד), כל עוד כל הצבעים והחפצים שבתוך החדרים המעוצבים יהיו נאמנים לה. ונקודה זו מובילה אותנו לנקודה הבאה בעיצוב חדרי השינה – הרהיטים והחפצים שבחדר.

חדרי שינה – רהט ביתך

חלק מעיצוב חדרי השינה הוא בחירת החפצים אשר ישולבו בחדרים אלו. כעקרון נסו לשמור על חדרי שינה עם מעט רהיטים, אלו אשר קיימת להם פונקיה שימושית ולא רק עיצובית – מיטה, ארון, שידה… חדרי השינה בהם יש רהיטים מרובים ידועים כעמוסים ומלחיצים, ומעבר לכך שהתנועה בחדרי שינה כאלו מסורבלת, ריבוי החפצים יוצר בחדר אווירה לא מרגיעה. ניתן גם לשלב בעיצוב חדרי שינה חפצים שונים ברחבי החדרים – תמונות, פיגורות, פסלונים ועוד. שוב, כמו בשילוב רהיטים בתוך חדרי שינה, ניתן לעשות זאת אולם בטוב טעם – מומלץ שלא להעמיס על החדרים חפצים רבים מדי, ומעבר לכך, מומלץ לנסות לשמור על התאמת צבעי החפצים לצבעים השולטים בחדר. כמו כן, במידה ובחרתם לעצב חדרי שינה על פי תמה, נסו להתאים את החפצים השונים שבחדרים לתמה אותה בחרתם (כמו למשל פסלוני בודהה או תמונות מהמזרח החוק בחדרי שינה המעוצבים בתמה זו ועוד).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here